Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/10744
Título : MODELOS ERRONEOS SOBRE LA COMPRENSION DEL CAMPO ELECTRICO EN ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS
Palabras clave : History Science
Teaching electric field
Jigsaw Technique
Fecha de publicación : 16-ene-2013
Editorial : Lat. Am. J. Phys. Educ
Descripción : We show results of research about misconceptions, in university students, about electric field concepts and its influence among electric charges and electric energy conservation. Exhibit a didactic proposal based on history science in order to improve this topic in those students; this proposed rest in a technical socio-constructivist called Jigsaw, primarily history of charges concept and history of lines force. We show some advantage over traditional teaching, we can observe a better attitude among students in experimental group at moment of solve problem and study history text, so there is little grow in score of post test compared with control group.
Instituto Tecnológico Superior de Comalcalco. Centro de Investigación en Ciencia Aplicada y Tecnología Avanzada del Instituto Politécnico Nacional
URI : http://www.repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/10744
Otros identificadores : MEXICO CITY
1870-9095
http://hdl.handle.net/123456789/239
Aparece en las colecciones: Doctorado

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
25_LAJPE_285_Manuel_Sandoval.pdf378.64 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.