Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/17776
Título : La argumentación: de la retórica a la enseñanza de las ciencias
Autor : Buitrago Martín, Ángela R.
Mejía Cuenca, Neisa María
Hernández Barbosa, Rubinsten
Palabras clave : Argumentación, educación en las ciencias, enseñanza de las ciencias, habilidad cognitivo lingüística, retórica.
Fecha de publicación : 11-feb-2014
Citación : Revista Innovación Educativa num. 63;
Resumen : Currently, professors of the natural sciences seek didactic strategies that permit students a significant learning experience. Some of these strategies aim to promote and strengthen scientific argumentation in classrooms. If indeed argumentation is inherent to the language sciences, from the didactic perspective its development in science classes requires, according to the authors, certain fundamental elements: instructor knowledge about the historical process of argumentation and its development and importance in the academic sphere; recognition of its value in thought processes and its relationship to the construction of academic scientific knowledge and the design of activities to improve it. Considering all this, the paper aims to present the reflections developed by the authors on the topic from four perspectives.
URI : http://www.repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/17776
ISSN : 1665-2673
Aparece en las colecciones: Revista Innovación Educativa

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
1-63-La-argumentación-de-la-retórica-a-la-enseñanza-de-las-ciencias.pdf468.89 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.