Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/11179
Título : | STUDY OF A PRACTICAL ACTIVITY: ENGINEERING PROJECTS AND THEIR TRAINING CONTEXT |
Palabras clave : | Matemáticas para ingenieros modelación matemática Teoría Antropológica de lo Didáctico |
Fecha de publicación : | 16-ene-2013 |
Editorial : | Institut National de Recherche Pédagogique |
Descripción : | This paper deals with the question about place that should be given to mathematics in engineering training. In particular, we analyze a practical activity: engineering projects. This activity intends to reproduce the working context in industrial engineering. Our research is developed in the frame of the Anthropological Theory of didactics (Chevallard 1999). We use the Expanded Model of Technology (Castela, 2008) to analyze the engineering project. In this paper, we present the analysis of a task of modelling developed in the projects context Background |
URI : | http://www.repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/11179 |
Otros identificadores : | 978-2-7342-1190-7 http://hdl.handle.net/123456789/698 |
Aparece en las colecciones: | Doctorado |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Romo-VázquezCerme6.pdf | 411.46 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.