Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/10793
Título : LOS EXPERIMENTOS DISCREPANTES COMO ESCENARIO PROPICIO PARA CULTIVAR LA INTUICION FISICA EN ESTUDIANTES
Palabras clave : Research in physics education
Learning theory and science teaching
Fecha de publicación : 16-ene-2013
Editorial : SOCIEDAD COLOMBIANA DE FISICA
Descripción : Discrepant Experiments (EXD) are assemblies that when activated generate a counter-intuitive phenomenology that can be of great educational value mobilizing students to an active learning of physics. It starts from the hypothesis that physical intuition is the ability by which a person is able to recognize patterns from experience and represent through metaphors, analogies or models. Results are presented on how the scenario that can generate ExD powers greatly the development and exercise of physical intuition in students, and thus fosters an active learning of physics. We illustrate, using two examples of discrepant experiments of mechanical physics, how these allow a scenario where the students use metaphors, analogies and models to describe phenomena, and therefore expand their physical intuition.
Grupo Física y Matemática. Depto. de Ciencias Naturales. Facultad de Ingeniería, Universidad Central, Bogotá, Colombia. Centro de Investigación en Ciencia Aplicada y Tecnología Avanzada del Instituto Politécnico Nacional,
URI : http://www.repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/10793
Otros identificadores : BOGOTA, COLOMBIA
0120-2650
http://hdl.handle.net/123456789/299
Aparece en las colecciones: Doctorado

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
RCF 2011los_exp_disc_com_esc_prop.pdf225.64 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.