Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/10793
Título : | LOS EXPERIMENTOS DISCREPANTES COMO ESCENARIO PROPICIO PARA CULTIVAR LA INTUICION FISICA EN ESTUDIANTES |
Palabras clave : | Research in physics education Learning theory and science teaching |
Fecha de publicación : | 16-ene-2013 |
Editorial : | SOCIEDAD COLOMBIANA DE FISICA |
Descripción : | Discrepant Experiments (EXD) are assemblies that when activated generate a counter-intuitive phenomenology that can
be of great educational value mobilizing students to an active learning of physics. It starts from the hypothesis that
physical intuition is the ability by which a person is able to recognize patterns from experience and represent through
metaphors, analogies or models. Results are presented on how the scenario that can generate ExD powers greatly the
development and exercise of physical intuition in students, and thus fosters an active learning of physics. We illustrate,
using two examples of discrepant experiments of mechanical physics, how these allow a scenario where the students use
metaphors, analogies and models to describe phenomena, and therefore expand their physical intuition. Grupo Física y Matemática. Depto. de Ciencias Naturales. Facultad de Ingeniería, Universidad Central, Bogotá, Colombia. Centro de Investigación en Ciencia Aplicada y Tecnología Avanzada del Instituto Politécnico Nacional, |
URI : | http://www.repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/10793 |
Otros identificadores : | BOGOTA, COLOMBIA 0120-2650 http://hdl.handle.net/123456789/299 |
Aparece en las colecciones: | Doctorado |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
RCF 2011los_exp_disc_com_esc_prop.pdf | 225.64 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.