Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/10733
Título : | ANALISIS DE LA REFORMA EDUCATIVA EN LA EDUCACION SECUNDARIA EN MEXICO E IMPLICACIONES DEL NUEVO PLAN DE ESTUDIOS EN LA MATERIA DE CIENCIAS II |
Palabras clave : | Education, secondary school curricula and evaluation |
Fecha de publicación : | 16-ene-2013 |
Editorial : | Lat. Am. J. Phys. Educ |
Descripción : | In Mexico, the educative reform that has been taking effect gradually in the secondary education from 2005, has
eliminated some matters and created other that they concentrate in a single degree of studies the subjects of the
education basic, waking up changes that represent a challenge for teachers, who besides to adapt to new academic
loads, they face an approach different in the treatment from the new subjects. Beyond the conflicts that all reform can
generate, the present paper is not a political or social analysis, but it approaches some differences between authorities
of Secretaría de Educación Pública (SEP) and teachers, studying the implications of new curriculum of Sciences II
(Physics). Centro de Investigación en Ciencia Aplicada y Tecnología Avanzada,Instituto Politécnico Nacional. Instituto de Humanidades y Ciencias. |
URI : | http://www.repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/10733 |
Otros identificadores : | MEXICO CITY 1870-9095 http://hdl.handle.net/123456789/228 |
Aparece en las colecciones: | Doctorado |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
LAJPE_203b%20Alfonso_preprint_f.pdf | 166.05 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.