Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/17505
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorSalat Figols, Ramón Sebastián-
dc.date.accessioned2014-01-13T22:38:13Z-
dc.date.available2014-01-13T22:38:13Z-
dc.date.issued2013-08-01-
dc.identifier.citationRevista Innovación Educativa num. 62es
dc.identifier.issn1665-2673-
dc.identifier.urihttp://www.repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/17505-
dc.description.abstractThe goal of this paper is to present arguments that the use of computational tools has become part of the culture of humanity, as part of a historical and cultural process that marks a new stage in its development. First, we present the most important aspects from a historical point of view; then we show some examples of use to illustrate its potential in science and education. Finally, we propose some fundamental elements with respect to the relation between creation and the use of computational tools and the thought of humanity.es
dc.description.sponsorshipInstituto Politécnico Nacional-Secretaría Académicaes
dc.language.isoeses
dc.publisherRevista Innovación Educativa num. 62es
dc.subjectInnovaciones tecnológicas, matemáticas, matemática educativa, tecnología educativa.es
dc.titleLa enseñanza de las matemáticas y la tecnologíaes
dc.typeArticlees
dc.description.especialidadFísico-Matemáticases
dc.description.tipoPdfes
Aparece en las colecciones: Revista Innovación Educativa

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
5-La-enseñanza-de-las-matemáticas-y-la-tecnología-62.pdf685.6 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.